Rodzaje narzędzi samochodowych



Wyposażenie własnego warsztatu samochodowego wiąże się nierozłącznie z zakupem odpowiednich narzędzi. Ich wybór powinien być podyktowany rodzajem wykonywanych w danym warsztacie prac, a także tym, czy będą one wykonywane profesjonalnie, czy amatorsko. Jakie narzędzia muszą się w nim znaleźć? Dziś przyjrzymy się temu zagadnieniu.

Czytaj dalej



Jak przygotować auto do wiosny i co należy wymienić w samochodzie po zimie?



Zima to najbardziej wymagająca pora roku dla samochodów. Jeśli nie zadbaliśmy o odpowiednie przygotowanie auta do sezonu zimowego, niekorzystne warunki atmosferyczne, śnieg i niskie temperatury mogą być przyczyną usterek.

Czytaj dalej



Łożyska samochodowe – budowa oraz działanie



Chociaż łożysk w konstrukcji pojazdu jest wiele, najczęściej mówiąc „łożyska samochodowe”, ma się na myśli łożyska kół. Łożysko to jest elementem układu zawieszenia i wraz z piastą umożliwia obrót koła na nieruchomych osiach zawieszenia.

Czytaj dalej



Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?



Klocki hamulcowe, jak wiele innych części w samochodzie, z czasem ulegają zużyciu. Tak naprawdę nawet najlepszej jakości elementy wcześniej czy później będą wymagać wymiany.



Czytaj dalej



Jakie części kupimy do naczep?



Naczepa to rodzaj przyczepy, która wykorzystywana jest do przewozu i przechowywania różnego rodzaju towarów w transporcie drogowym. Nie posiada przedniej osi, dlatego ta część naczepy spoczywa na tylnej osi ciągnika siodłowego.



Czytaj dalej



Co najczęściej jest wymieniane w autobusach?



Stan techniczny pojazdu i ilość niezbędnych napraw zależy zazwyczaj od ilości przejeżdżanych kilometrów oraz jakości serwisu.  W przypadku autobusów problemy, z którymi borykają się firmy zajmujące się ich eksploatacją, są zwykle podobne do tych, z jakimi można się zetknąć w przypadku innych typów pojazdów. Autobusy użytkowane na trasach dalekobieżnych są zwykle mniej narażone na uszkodzenia, niż te, które są wykorzystywane przez miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne. Dzieje się tak dlatego, że poruszając się w ruchu miejskim, są znacznie częściej zatrzymywane i ponownie rozpędzane, co jest dużym dodatkowym obciążeniem dla wielu układów.



Czytaj dalej